Ürdün

Dünyanın yedi harikasından biri Petra da güneşli şanslı bir günde muhteşem manzaralar görmek, çölde safari ve çadırda gecelemek, Roma imparatorluğunun en iyi korunmuş büyük kentlerinde biri Jerash antik kent sokaklarında 2 yıl öncesine gitmek, Amman ın çarşı pazarında kaybolmak… üstelik bunları 3 güne sığdırmak güzel bir deneyimdi.

Yeni yıla İsrail de Ayakizleri ile girdikten sonra Tel Aviv de onlardan ayrılan biz 3 kişi, Ferhan, Serkan ve ben uzun bir otobüs yolculuğundan sonra akşam vakitleri İsrail-Ürdün sınırındaki Eliat şehrine geldik. Kızıldeniz deki bu şehir den gümrük kapısına taksi ile 10 şekel tutuyor. İsrail sınırında grup ile aldığımız vizeye takılan gümrük memurunun gereksiz 15 dakika bekletmesini saymazsak sorunsuz bir şekilde Ürdün topraklarına girdik. Giriş de bekleyen taksilerden biri ile mecbur istedikleri fiyata anlaştık, yaklaşık 1.5 saatlik yolculuk için 55 Ürdün riyali ödedik ve Mercedes taksimizde iyi ingilizce bilen Mustafa ile hızlı bir yolculuk yaptık.

Petra antik şehrinin bulunduğu Vadi Musa kentinde Serkan ın arkadaşı otel rezervasyonumuzu yapmış, gece ışık gösterisi için bizi bekliyordu. Valizleri bırakıp Petra nın girişinde gösteri biletlerimizi de alıp akşamın karanlıpında antik şehre girdik. Işık gösterisi haftada sadece 2 gece yapılıyor ve girişi de 16 Riyal, oldukça pahalı ve sonrasında hiç de bu parayı hak etmediğini düşündüğüm bir gösteri ama olsun, gece o vadiyi yürümek de bir ayrıcalık.

Hazine ye giden vadi boyunca iki taraflı mumlar yakılmış size yol gösteriyor, git git bitmeyen bir yol yaklaşık 20 dakika da ancak asıl gösterinin yapıldığı yere geldik. Petra nın sembol resmi olmuş hazine girişindeki boşluk alanda yine heryerde mum ve çevresinde oturma yerleri oluşturulmuş, herkes yerleştikten sonra kısa bir konuşma yapan görevliden sonra 5-10 dakikalık flüt ve arap müziği faslından sonra her şey bitti…. nasıl yani, hani ışık gösterisi, etkileyici ambians vs, yok öyle bir şey hayal kırıklığı ile döndük otelimize.

Ertesi gün otelden taksi ile Petra girişine 1 günlük 50 riyal lık bileti alıp girdik, sanırım dünyadaki en pahalı antik kent girişi burası yaklaşık 65 US, 2 günlük alırsanız 55 Riyal. Önce kalabalık bir at binme teşvikinden geçiyorsunuz, Ferhan ve ben başarıyla geçtik bu süreci ama Serkan ve Gizem ülke ekonomisine katkı sağlamayı ve ata binme macerasını yaşadılar. Kartpostal satan çocuklar, hediyelik eşya satmaya çalışanlar derken vadi nin giriş kapısına geldik. Bu arada 2 bayan Türkçe konuşuyorlardı ve onlara laf atıp selam verdim, yeni bir dostluk başladı. İzmir den gelen 2 kız kardeş büyük bir cesaret örneği göstererek son 5 yıldır Dünya yı dolaşıyorlar. Yeni yıla Vadi Rum çöllerinde çadırda girmişler ve unutamayacakları bir yılbaşı geçirmişler, enerjilerine ve heveslerine biz de ortak olup gün boyu Petra yı 6 kişilik bir ekip olarak gezdik.